Aanmelden

Aanmelden voor groep 1 op een basisschool in Den Haag verloopt volgens de richtlijnen van de gemeente Den Haag. Dat geldt ook voor onze school.

Rondleiding

Ouders die belangstelling hebben voor onze school kunnen een afspraak maken met directeur Mariska Wubben voor een kennismakingsgesprek en een rondleiding. Telefonisch 070 380 15 34 of per mail oosterlee@scoh.nl. Liever direct aanmelden? Dat kan via de administratie. Wij helpen met het invullen van het formulier als u dat fijn vindt.

Aanmelden groep 1

Ongeveer twee maanden voordat uw kind drie jaar wordt, stuurt de gemeente een aanmeldformulier per post naar het huisadres. Zodra uw kind drie jaar is, kunt u het met dit formulier aanmelden op onze school. Dat kan het hele jaar. Op onze school zit u niet vast aan een periode van inschrijving. Meestal hebben wij een plek voor uw kind.

Plaatsing en inschrijving

Doorgaans ontvangt u binnen twee weken (tot maximaal zes weken) bericht of uw kind op onze school geplaatst kan worden. U kunt dan een afspraak maken om uw kind in te schrijven. Na het ondertekenen van de inschrijving bent u zeker van een plek op onze school.

Specifieke ondersteuning

Soms hebben kinderen specifieke ondersteuning nodig. Als dat zo is, kan het zijn dat we extra tijd nodig hebben om te onderzoeken of onze school de juiste ondersteuning kan bieden. Als dat niet zo is helpen wij ouders met het zoeken naar een andere school.

Wennen

Uw kleuter mag vier ochtenden komen wennen in de groep. Twee weken voordat een kleuter begint op school neemt de leerkracht telefonisch contact op met de ouders om dit te plannen.

Aanmelden groep 2

Ouders die kinderen willen aanmelden voor groep 2 of hoger, kunnen contact opnemen met directeur Mariska Wubben, 070 380 15 34 of oosterlee@scoh.nl.